לפני חודשיים, פלוס מינוס, היה את הסיפור של הפסילה של יובל כרמי אחרי שרץ עם מספר חזה של מישהו (או מישהי) אחר. בזמנו זה נשמע לי מטופש וקטנוני, אבל אחרי אתמול אני כבר לא כל כך בטוח.
רוב הרצים שלנו אמנם לא איטיים במיוחד (קצת אנדרסטייטמנט, מה יש), אבל לא מתחרים על מיקום כללי, אלא בעיקר גורפים את הגביעים של קבוצות הגיל. כיוון שכך, כל מיני סיפורים כמו שהזכרתי לא ממש מטרידים אף אחד- מקסימום "הפסד" של גביע פלסטיק.
אממה- אתמול במירוץ, במקום הראשון בנשים, הגיעה רצה בשם ענבל שפיר. זה לא היה מטריד אותי במיוחד, אלא שהיא סיימה ב-34:57 (לא רע בכלל, בעיקר בהתחשב בכך ששיא ישראל הוא 33:51) - ובמקום רביעי כללי.
רביעי.
אז למה זה מעצבן אותי? כי אחריה סיימה רוני גדיש, ואחריה דנה לוין.
ובמקום הרביעי כללי בנשים, סיימה אחת, אולי אתם מכירים, היידי.
אז לפני כמה דקות הסתכלתי בתמונות והיה די פשוט להבין ש"ענבל שפיר" היא בעצם ניתאי שטיין. עכשיו, אני לא מכיר אישית את ניתאי, אבל אני די בטוח שהוא לא אישה.
וזה מעצבן אותי.
אני אפילו לא טורח לבדוק את התוצאות אחרי מירוצים, כי די ברור לי שלא מחכים לי כדי לצלם אותי עומד על הפודיום. אבל אם מתישהו כן הייתי בודק, רואה שאני במקום הרביעי כללי, הולך הביתה ואז מגלה שאני בעצם במקום השלישי, יש להניח שהייתי מתעצבן, מאוד.
מילא הגביע פלסטיק, כאילו, יאללה יאללה- אבל במיקום הכללי יש פרסי כסף. אין לי ספק שהיידי תקבל את הפרס שמגיע לה (אחרי שהסוכן שלה ישלח מייל למארגנים
) אבל רבאק- ככה? זה מצ'וקמק.
אני מסכים עם אלדר שמארגני מירוצים צריכים למצוא דרכים טובות יותר להתמודד עם נושא הרשמת הרצים הבכירים. אבל, וזה אבל גדול, הם לא
חייבים. זכותו של המארגן לקבוע את כללי ההרשמה- לא מתאים למישהו? אין בעיה, הוא לא מוכרח להשתתף- אבל גם אין לו זכות להגיע ולעשות מה שבא לו.
זה ממש לא אישי נגד אף אחד מהרצים של רפי, או כל רץ אחר. אני גם חושב שהטיפול ברצים המהירים בהחלט בעייתי. לדוגמא- במירוץ של אלפי משתתפים, אין שום סיבה שרץ ברמה של איתי יצטרך לעקוף סדרנים כדי להכנס לשטח הזינוק מקדימה (כי האלטרנטיבה, של להכנס לכלוב הראשון בזמן שפותחים אותו ולעמוד 20 דק' עד הזינוק, היא לא באמת אופציה לרצים המהירים). היו פחות מ-60 (מתוך 12,000, או משהו כזה) רצי סאב 40 אתמול- גם אם יהיו מאה, אין שום סיבה לא לתת להם מספר חזה שיאפשר להם כניסה מהירה לשורה הראשונה.
תחום ריצות הכביש גדל והתפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות, גם בהיבט הארגון וגם בהתייחסות הרצים, אבל נדמה לי שיש עוד לא מעט מקום לשיפור- בשניהם.