ריצה עם מדידת דופק

זהו המקום להעלאת חוויות, שאלות, תגובות, הערות והארות בנושאים הקשורים לריצה. בין חברי המועדון יש מאמנים, רצים ותיקים, רצים פחות ותיקים אשר אוהבים מאד לרוץ ולדבר על ריצה. זוהי הבמה ואתם מוזמנים להעלות כל נושא העולה על דעתכם.
מיקסי
הודעות: 1
הצטרף: 10 דצמבר 2013 22:06
יצירת קשר:

ריצה עם מדידת דופק

הודעהעל ידי מיקסי » 10 דצמבר 2013 22:15

שלום רב
אני רץ כבר שנים מספר פעמים בשבוע וחצאי מרתון ( 1-2 בשנה) בזמנים של 1:50 פחות או יותר.
בימים אלו אני מתכונן למרתון ירושלים- המרתון הראשון שלי. במסגרת ההכנות עשיתי שני דברים: האחד מאוד משמח והשני כרגע פחות:
1. ביצעתי בדיקה אגרונומית בוינגגיט- שם מצאתי כי הכושר הגופני שלי פנטסטי :)
2. קניתי רצועת דופק ואני מגלה (לפי מה שאני מוצא ברשת) שיתכן ואני רץ במהירויות מסכנות חיים :)

להיות מדויק:

אני בן 41, דופק במנוחה 62, דופק מקסימאלי 193.
במהלך הריצות אני מגלה שלמרות שאני מרגיש חזק (יכול לדבר ולשיר חופשי בזמן ריצה בקצב של 530-545 למשך 10-15 ק״מ) הדופק שלי נוסק ל 175-180. אני מבין שזה דופק מאוד גבוה ושאסור לרוץ בו למשך זמן אך אינני מרגיש את המאמץ כלל.
במסגרת הניסויים החדשים שלי לרוץ בדופק נמוך ( אימון שחרור דופק 160) אני מגלה שהקצב נהיה נמוך מדי: בסביבות 6.5 עד 7 מה שגורם לריצה להיות איטית מאוד, לא מורגשת אך אולי בריאה יותר.
הייתי שמח לקבל מידע ברור לגבי השימוש הנכון בדפקים: אני פשוט חושש להקשיב ללב (לרוץ מהר מדי) במקופ להקשיב למד הדופק( לרוץ ממש לאט כרגע).
אני מודע לכך שישנם גם סוגי אימונים שונים( אינטרוואלים, עליות ועוד) אשמח לקבל עצות מאנשים או ממך נחשון המכירים את הנושא הזה לעומק. יתכן והמבנה הפיזיולוגי שלי מעט שונה מהממוצע?

תודה רבה על הקריאה
כל תשובה תסייע לי

מיקסי

שחר מתן
הודעות: 64
הצטרף: 11 ספטמבר 2012 14:41
יצירת קשר:

Re: ריצה עם מדידת דופק

הודעהעל ידי שחר מתן » 11 דצמבר 2013 10:55

מה זה דופק?

רועי
הודעות: 57
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

Re: ריצה עם מדידת דופק

הודעהעל ידי רועי » 11 דצמבר 2013 11:38

שחר, גם את הראש שלך אני אוהב.
את האמת שזורמת בכזו קלות ואת הייצוג הנכון של רוח המועדון.
ועכשיו אליך מיקסי, כמה עובדות חיים:
1. לרוץ זה לא בריא, זה כואב.
2. זה מסכן חיים, בעיקר אם אתה רוצה חיים בזוג.
3. אין לך שום מבנה פיזיולוגי שונה מהממוצע, כולנו מעדיפים מנוחה.
4. ללב אתה חייב להקשיב אם אתה רוצה שלא יכאב לך, לשבת על הספה עם בת הזוג\בן הזוג ולחיות את חייך במנוחה.
5. אם אתה מעדיף לעצום עיניים ולרוץ, זאת בעיה שלך, רק אל תתפלא כשתיתקל בקיר.

בהצלחה.
למה קראתם לי חופי הפלא
למה כזבתם אורות רחוקים

nerez
הודעות: 651
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

Re: ריצה עם מדידת דופק

הודעהעל ידי nerez » 11 דצמבר 2013 13:43

פשש רועי התחלת לחלק עצות וציונים...

אז רועי,
במועדון החדש לא מחלקים ציונים כי אם ס.ע.ה.
עצות מקבלים מנחשון, לא מגוגרים שרצים 2:43 ומתבכיינים שהם רצים יותר מדי.
"הגברתי כי היה לי קשה"(פ. פסיס)

shohat
הודעות: 5011
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

Re: ריצה עם מדידת דופק

הודעהעל ידי shohat » 11 דצמבר 2013 15:20

שלום מיקסי. אני אנסה לעזור בהתייחסות לשאלות שלך, אך אני חייב גם לציין שבאופן אישי אני לא נוהג להתאמן עם מד-דופק (לא התחברתי לזה) ולכן בדרך כלל אני גם לא מבסס את עצות האימון שלי עליו. אני לא שולל בשום אופן את התועלת האפשרית של שימוש במד-דופק לצורך בקרת קצבי אימון, אך זאת בתנאי שעושים זאת באופן הגיוני וקונסיסטנטי.

במקרה שלך, נראה שצברת ניסיון חיובי באימונים ובתחרויות, ויש לך אמדן מסוים של רמת המאמץ שלך. לא רשמת לגבי היקף ומבנה האימונים וכו', ומה בעצם אתה מעוניין לשנות.

כמה הערות:
1) לא סביר שריצה קרובה כל כך לדופק מקסימלי (מעל 90 אחוז) תהיה ריצה שאתה מדבר ושר בה באופן חופשי. בדוק אם המדדים שלך נכונים.
2) אם נלך לפי קצבים, בהערכה מאד גסה, 1:50 ש' לחצי מרתון זה 5:12 דק' לקילומטר. במינון נכון בין סוגי האימונים, הריצות הקלות/חסרות התהילה לא צריכות להיות מהירות מ - 6 דק' לקילומטר.
העובדה שאתה רץ באופן יומיומי בקצב קרוב לקצב תחרות חצי מרתון היא די אפיינית לרצים פחות מנוסים, ולרצים שהיקף האימונים שלהם הוא לא גדול, וכך - מצד אחד, רוב הריצות מתבצעות בקצב יחסית קרוב לקצב תחרות,
מצד שני - אין את ה"משהו הנוסף" לתחרות. צריך לחשוב כאן על התמהיל, וזו חשיבה לטווח ארוך (מחזוריות - קודם לעבוד לאט ולמרחק, רק אחר כך להתחיל לחשוב על קצבים ולשלב אימונים מתאימים).
3) אפשר להתאמן עם מד-דופק או בלי מד-דופק (ואז לסמוך על פרמטרים תחושתיים). אבל אם מתאמנים לפי מד-דופק, יש להיות ממושמעים, ועקביים. אחרת אין טעם. המטרה של שימוש במד דופק, שהיא רלוונטית עבור רצים במצבך, היא
שהמושג "קל" הוא מאד סובייקטיבי, ורוב הרצים פשוט רצים את רוב הריצות הקלות וריצות הטמפו מהר מדי. לכן, מד הדופק שומר עליך ו"מסביר" לך מה זה "קל".
4) נדמה לי שיועיל לך לקרוא את הכתבה הבאה - http://www.bc-running.com/wp/?p=151

לצורך הבנת הרעיון של שימוש במד-דופק ישנו המאמר המפורסם של האד. התרגום שלו לעברית הורד מאתר איילות לצערי. המקור באנגלית - http://doc.user5.net/hadds-approach-to- ... load-w802/
המאמר הזה לא רלוונטי עבורך בשלב זה כתכנית אימונים אך הוא מסייע מאד להבין מה בעצם הרעיון הזה של "לרוץ לאט כדי לרוץ מהר" שמד-הדופק בעצם מכוון אותך אליו. קודם כל, הרעיון הוא להביא אותך למצב שתוכל לרוץ קצבים מהירים יותר, בהדרגה, ברמת דופק נמוכה משמעותית מזו שאתה רץ בה היום. וזה כבסיס. ובהמשך יגיעו האימונים המהירים יותר, בהתאם למטרה.

מקוה שעזרתי. בהצלחה!

eldarc
הודעות: 323
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

Re: ריצה עם מדידת דופק

הודעהעל ידי eldarc » 11 דצמבר 2013 15:29

שאלה קשה , הערכים האלה זה בקרוטיד או רדיאלי?

Avner
הודעות: 315
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

Re: ריצה עם מדידת דופק

הודעהעל ידי Avner » 11 דצמבר 2013 16:37

אם כל המספרים שאתה מתאר הם נכונים, בדגש על הדופק המקסימאלי והדופק בריצות ש'אתה לא מרגיש אותן כלל' - השאלה שאני הייתי שואל היא מי קבע לך את הערך של הדופק המקסימלי ולפי איזה פרוטוקול בוצעה הבדיקה.

רועי
הודעות: 57
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

Re: ריצה עם מדידת דופק

הודעהעל ידי רועי » 11 דצמבר 2013 17:29

נרז? מי זה נרז?
למה קראתם לי חופי הפלא
למה כזבתם אורות רחוקים


חזור אל “פורום מועדון רצי ארוחת הבוקר”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים