בקשה לגיבוש תכנית אימון לריצות בינוניות ארכות

זהו המקום להעלאת חוויות, שאלות, תגובות, הערות והארות בנושאים הקשורים לריצה. בין חברי המועדון יש מאמנים, רצים ותיקים, רצים פחות ותיקים אשר אוהבים מאד לרוץ ולדבר על ריצה. זוהי הבמה ואתם מוזמנים להעלות כל נושא העולה על דעתכם.
harlev.n
הודעות: 1
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

בקשה לגיבוש תכנית אימון לריצות בינוניות ארכות

הודעהעל ידי harlev.n » 05 אוקטובר 2008 00:16

שלום, אשמח לקבל בפורום עצות לגבי תכנית אימון שבועית לריצות בינוניות וארוכות. מטרת תכנית הריצה: שיפור זמן והעלאת קצב הריצה. אני בן 31, מתאתן באופן סדיר 3 פעמים בשבוע בגבעת רם. עד כה, קצב הריצה שלי לק"מ עומד על 5.20 דקות ל-ק"מ. ברצוני, כאמור, לשפר את קצב הריצה ולשפר את קצב הריצה.

foggy1
הודעות: 402
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

בקשה לגיבוש תכנית אימון לריצות בינוניות ארכות

הודעהעל ידי foggy1 » 05 אוקטובר 2008 08:53

באתר איילות תוכל למצוא מגוון תוכניות אימון.כתובת האתר ayalot.com ככלל תוכל למצוא תוכניות רבות באינטרנט. 2 טיפים שלי:1. להתחיל בהדרגתיות2. לדבוק בתוכנית כפי שהיא כתובה.בהצלחה

shohat
הודעות: 5011
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

בקשה לגיבוש תכנית אימון לריצות בינוניות ארכות

הודעהעל ידי shohat » 05 אוקטובר 2008 09:57

ראשית נרצה לאחל לך הרבה הצלחה והנאה במטרה (המשותפת לכולנו) ל"שיפור זמן והעלאת קצב הריצה".אולם אלו לא פרמטרים מספיקים כדי לבנות תכנית אימון שבועית עבור רץ. ברחבי הרשת תוכל למצוא בקלות שלל של תכניות "אינסטנט" מותאמות לכל, אבל את המפתח להשתפר בריצה לאורך זמן תמצא לדעתי בתהליך מסוג קצת אחר. תצטרך לצלול קצת עמוק יותר וגם להגדיר יעדים ברורים יותר. ובעיקר תצטרך סבלנות. אל תדאג, זה כיף.אוכל להפנות אותך לדף המאמרים באתר הזה. הייתי מציע לך להתחיל בחיבור "הרהורים בעקבות שירשורים" המופיע שם, והמתאר כמה עקרונות בסיסיים ביחס לשלבים הראשונים הנדרשים לשיפור הריצה. מעבר לכך, אמליץ לך לקרוא חומר מקצועי ביחס לאימוני ריצות ארוכות, מתוך נסיון ללמוד ולהבין את התהליך.וכאן העיקר: עליך לבחון את השיפור לא משבוע לשבוע, אלא להביט על טווח זמן של כמה חודשים. בתוך מסגרת זמן זו תוכל להגדיר לעצמך יעדי ביניים, כמו מספר תחרויות לעשרה ק"מ (או מטרה אחרת - "ריצות בינוניות וארוכות" - מדובר בפרמטרים רבים מדי).בשלב הראשון עליך לעזוב את השעון ולעזוב את חישובי הקצב. להפסיק להתחרות בכל ריצה עם הזמן שרצת בריצה הקודמת. מדוע? כי זה פשוט לא רלוונטי. עליך לרוץ לאט, להעלות באופן מתון והדרגתי את הקילומטרז' (נפח אימונים כולל), להתרכז בבניית בסיס (לא ציינת מה הרקע שלך ומה נפח האימונים כיום). רק לאחר מכן יתבצע מעבר זהיר והדרגתי לאימונים ספציפיים יותר, שיכללו קצבי אימון מהירים יותר. בקטע שאליו הפניתי אותך תמצא הסבר וסכימה כללית לאימוני השלב הראשון.אתה מוזמן לשאול כאן שאלות ואנו נשתדל לעזור בעצות פרי נסיוננו, לכוון ולהבהיר מושגים ומטרות אימון. אבל צריך לומר גם שאיננו מתיימרים כאן להיות כאן מאמנים בשלט רחוק ולהציע תכניות אימון באופן שהוא כמעט אקראי.בהחלט הייתי מציע לך לחבור לקבוצת ריצה ולהתאמן תחת הדרכת מאמן מקצועי.הרבה הצלחה.


חזור אל “פורום מועדון רצי ארוחת הבוקר”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים