ויהי בחצי הטייפר...

אתם מוזמנים להעלות כל נושא שעולה על דעתכם וקשור למרוץ המטרה של רוב חברי המועדון.
אתם מוזמנים להתאמן ביחד איתנו ולהצטרף לחוויה של אימונים קבוצתיים עם רוח, הנאה והשגיות.
shohat
הודעות: 5011
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויהי בחצי הטייפר...

הודעהעל ידי shohat » 30 דצמבר 2013 10:39

טוב, זהו זה, אתם נכנסים לישורת הסופית.
קודם כל, כמו לקראת סופו של טיפוס על הר, בהגעה לעיקול האחרון, עצרו רגע להביט למטה על כל הדרך המדהימה שעשיתם,
ועשיתם בצורה כל כך מרשימה. תנשמו קצת את האוויר הזה, איך זה מרגיש להיות "שם", ממש "שם", ובידיעה (עם או בלי כאבים ופחדים
של הרגע האחרון) שמכאן כבר אף אחד/שום דבר כבר לא יוכל לקחת את זה מכם.
הפכתם את הגוף שלכם למכונה אירובית יעילה, הרגליים שלכם מתורגלות לריצה בקצב הדרוש "לפי קריאה", כמעט בכל מצב.
חודשים ארוכים אני מתבונן בכם, וזה נראה כל כך טוב ונכון.

כמה דגשים לימים הקרובים:
1) זה הזמן לסיים את ההתייעצויות וההתלבטויות. גם עבור המתייעצים, וגם עבור המייעצים. בשלב הזה אתם כבר מגובשים לגבי הערכת היכולת והמטרה (המטרה כטווח - ריאלית, אופטימית, נסיבה). מכאן צריך לעשות shift ברור של הפוקוס המנטלי, לחיזוק ההחלטה. יש לחץ, והשדים משתוללים (זה הזמן שלהם). הדגש כעת הוא לבנות את התסריט ולחזק אותו. אני ארשום בהמשך כמה לינקים (רשימות שכתבתי בעבר) לגבי בניית הפוקוס המנטלי והתסריט של הריצה (לא רק מטרה). כמובן שיתחייבו התאמות ועדכונים בהתחשב בתנאי הריצה. הרעיון שאני מדגיש הוא להתחיל מעכשיו לקבע בעצמכם בדיוק את התסריט שאתם מתכוונים לממש.

2) האימונים האחרונים מכוונים לסייע למיקוד ולהגברת הבטחון. אימון ה - 10,000 מתגבר של הערב הוא "אימון כיף". זהו לא טסט של 10,000מ'. המטרה היא לפתוח באופן מודע בקצב מתון כדי לרוץ נגטיב ספליט של 40-60 שניות. בחצי השני להגביר באופן חופשי ו"לשחרר קצת את השדים" (הם, ואתם, צריכים את זה). אמורים לסיים עם הרבה כח ולשחרר זעקת "ווווו". ביום שישי מתוכננת ריצה של 20 ק"מ, חצי ראשון קל/נוח, חצי שני מעבר לקצב שיוט, עד קצב מרתון או מעט לאט יותר. ההרגשה אמורה להיות שזה קלי קלות ואתם יכולים לרוץ את הקצב הזה כל היום. בשבוע הבא יהיה תרגול נוסף של קצב המרתון, לקטעים קצרים יותר.
אימון האלפים של יום רביעי הוא אופציונאלי. המטרה שלו היא לתת דחיפה אחרונה לצח"מ ולרוץ קצת מהר יותר. האימון צריך להיות מאד מבוקר. כל הסובלים מכאבים למיניהם - ותרו עליו. כל מי שמרגיש שישנה עייפות מצטברת עדיין - ותרו עליו.

3) לסובלים מכאבים. הכל בסדר. רגוע. זה הזמן לקחת מנוחה נוספת אם צריך. אל תתעקשו האימון/התכנית. כמה ימי מנוחה לא יגרמו לירידה בכושר. אל תכנסו למעגל של סיום ריצות עם כאב כשהפחד גובר. אני עברתי את התהליך הזה כמה פעמים לקראת המרתון, יש סיכוי גבוה שייגמר טוב. יש לכם עוד כמה שדים להילחם אתם. Choose your battles. חשבו חיובי. אם כבר סיפורים וסרטים - ספרו לעצמכם את הנכונים. (ובשבועיים האלו מותר לצעוק עליי, אפילו רצוי)

כמה לינקים שאני ממליץ לקרוא (עבור מי שלא מכירים, וגם למי שמכירים לא יכול להזיק) -
עצות בעניין ההכנה המנטלית למרתון - http://www.bc-running.com/wp/?p=615
שבוע למרתון (לקט עצות לסיום שלפני ההתחלה) - http://www.bc-running.com/wp/?p=1188
משפט, שיר ותמונה - http://www.bc-running.com/wp/?p=2627
נערך לאחרונה על ידי shohat ב 30 דצמבר 2013 11:44, נערך פעם 1 בסך הכל.

שחר מתן
הודעות: 64
הצטרף: 11 ספטמבר 2012 14:41
יצירת קשר:

Re: ויהי בחצי הטייפר...

הודעהעל ידי שחר מתן » 30 דצמבר 2013 11:37

נחשון תודה. באמת. טוב שיש אותך.

אני בכל מקרה אמשיך לצעוק עליך עוד קצת...

סמל אישי של המשתמש
Amitay
הודעות: 1584
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

Re: ויהי בחצי הטייפר...

הודעהעל ידי Amitay » 30 דצמבר 2013 11:40

ולא רק עליו
צריך שתהיה בו באדם רוח עזה כדי לחיות

Aviad
הודעות: 26
הצטרף: 23 אוקטובר 2013 20:46
יצירת קשר:

Re: ויהי בחצי הטייפר...

הודעהעל ידי Aviad » 30 דצמבר 2013 13:50

תמיד כותב את הדברים הנכונים בדיוק בזמן הנכון.

תודה!

Sindel
הודעות: 128
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

Re: ויהי בחצי הטייפר...

הודעהעל ידי Sindel » 31 דצמבר 2013 07:19

כתוב כל כך טוב ומדויק. תודה רבה.


חזור אל “מרתון טבריה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד