ויחזק דויד

הריצטיול הופך להיות פופולרי. באתר יש חלק מיוחד המוקדש לריצות הטיול וזהו פורום התגובות לריצות הטיול
shohat
הודעות: 5011
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי shohat » 23 ינואר 2009 17:42

ולשלמת התמונה ספר דברי הימים א' פרק כ' פסוק ה': "ותהי-עוד מלחמה את-פלשתים ויך אלחנן בן-יעור את- לחמי אחי גלית הגתי ועץ חניתו כמנור ארגים".

golano
הודעות: 410
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי golano » 24 ינואר 2009 19:46

ההרשמה פתוחה עדיין??

קוביש
הודעות: 2946
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי קוביש » 24 ינואר 2009 20:18

גולנו פתוחה בהחלטקשה לתאר כבוד יותר גדול מלארח אותך בריצה הזאתאני שומר לך מקום כבוד ומייצר בשבילך ציר מיוחדשכולל הקפות סביב הדבוקה :-)

golano
הודעות: 410
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי golano » 24 ינואר 2009 23:14

לכבוד הוא לי יהיה, ללוויין סביבכם.אני חוזר ממילואים יום לפני..שלא אחרחר לכם בריצה..

רפי
הודעות: 307
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי רפי » 25 ינואר 2009 11:35

אז מי באמת הרג את גליית? (דוד או אלחנן)מתברר שכבר אז לכל מלחמה מוצלחת היו הרבה אבות. מזכיר משהו?ואגב, בעקבות הקרב הזה החל שאול להיות עוין את דוד, מפני שלא הבין מדוע דוד מקבל את כל הקרדיט ולא הוא, המלך ("נתנו לדוד רבבות ולי נתנו האלפים, ולא עוד אך המלוכה", אמר ולא ידע מה אמר).ולגבי הריצטיול, אני בפנים!

קוביש
הודעות: 2946
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי קוביש » 25 ינואר 2009 13:41

רפול זה כמו לשאול מי הרג את מוחמד או מי זה כהן

shohat
הודעות: 5011
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי shohat » 25 ינואר 2009 14:07

פרשני התנ"ך (כולל רש"י) עסקו בשאלה הזו, אבל ממה שקראתי, עוד לא השתכנעתי. טענו למשל שאולי "דוד" הוא לא שם, אלא בכלל סוג של תואר או דרגה. טענו שאולי היו שני ענקים ושהסיפור הזה חזר על עצמו פעמיים, עם שני אחים-ענקים (פרשנות שמתיישבת עם נסיון התיקון כבר בספר דברי הימים).ואני הקטן וחסר המשמעות מעדיף את ההסבר שככל הנראה היו כאן שני סופרים, עם שתי אג'נדות שונות, שיצרו סתירה פנימית קשה בטקסט התנכ"י. הדבר המדהים הוא שאנשים עם רמת בקיאות ועניין מאד גבוהה במקראות פשוט לא מכירים בכלל את הסיפור הזה. זה אולי אחד הציטוטים הכי פחות מוכרים בתנ"ך. מישהו החליט שהשאלה המעניינת כל כך הזו בעצם לא מעניינת.אמור מעתה: פסל אלחנן בפירנצה.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _David.jpg

רפי
הודעות: 307
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי רפי » 25 ינואר 2009 14:18

נחשון, אני מסכים עם ההסבר שלך. זו תופעה נפוצה בתנ"ך לשתי גרסאות לאותו סיפור. יתכן שהיו מסורות שונות, ומה שברור שמי שכתב את הסיפור ביקש לרתום אותו לאג'נדה שלו.ללא ספק, ספר שמואל א' נועד להאדיר את דמותו של דויד, וולכן ייחסו לו את הריגתו ההרואית של גליית.אגב, סיפור הריגת גליית סותר את הפרקים הסמוכים ממספר בחינות. למשל - עוד לפני הריגת גליית דוד נמשח למלך בסתר, ולאחר מכן שאול לוקח את דוד להיות המנגן שלו ונושא כליו, ביודעו שהוא בנו של ישי (פרק ט"ז). למרות זאת בפרק י"ז, דוד מגיע מהצאן (ולא מתפקידו כמשרת שאול), שאול בכלל לא מכיר את דוד, מפקפק ביכולותיו הצבאיות, ולאחר מעשה שואל את אבנר "בן מי זה הנער" ולאבנר אין מושג.מסקנה: ברור שהיתה כאן עריכה של סיפורים שונים, ששירתה מטרה מסוימת.ואגב, אין במסקנה זו כדי לפגוע כהוא זה מגדולתו של דוד.

סמל אישי של המשתמש
Amitay
הודעות: 1584
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי Amitay » 25 ינואר 2009 14:20

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> ולאבנר אין מושג.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>מה חדש?כשהבן שלך זה רפי איך יהיה לך מושג?

shohat
הודעות: 5011
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי shohat » 25 ינואר 2009 14:37

נרטיבים אלטרנטיביים לסיפורי התנ"ך המוכרים הם תמיד מעניינים.זה בשבילך אבו שוקרי (המקורי):(הפתרון לשאלה שהעלת)http://www.shiron.net/songView.aspx?song_id=872&singer_id=57&song_title=13327ועכשיו אני רוצה להעיר את קובי:"אין לנו חלק בדוד ולא נחלה בבן ישי".

רפי
הודעות: 307
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי רפי » 25 ינואר 2009 15:01

נחשון, השיר המעולה של אהוד בנאי לא פותר את השאלה. אבל הוא פרשנות מצוינת של בנאי להתנהגותו של שאול ולסלחנותו של דוד.אין ספק ששאול סבל מסכיזופרניה.ואם כבר - אולי שלטונות המתנגן באייפוד סוף סוף ייענו לבקשות המאזינים, ותשימו את השיר הזה.

קוביש
הודעות: 2946
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי קוביש » 25 ינואר 2009 15:28

נחשון שים לבאני קובי שבי"ד בשבילךשלביתדוידלמי אין חלק הה?

shohat
הודעות: 5011
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי shohat » 25 ינואר 2009 15:42

אוהב אותך שביד, אוהב אותך.קבל - http://www.shiron.net/songView.aspx?son ... tle=2932e7

MosheL
הודעות: 662
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי MosheL » 25 ינואר 2009 19:51

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>זו תופעה נפוצה בתנ"ך לשתי גרסאות לאותו סיפור. יתכן שהיו מסורות שונות, ומה שברור שמי שכתב את הסיפור ביקש לרתום אותו לאג'נדה שלו.ללא ספק, ספר שמואל א' נועד להאדיר את דמותו של דויד, וולכן ייחסו לו את הריגתו ההרואית של גליית.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>התופעה של מספר מקורות בתנ"ך ממוקדת ונוגעת בין היתר ליריבות בין יהודה לישראל. אם מחלקים את כל הסיפורים הכפולים (ומדובר בעשרות) לשתי קבוצות על פי שם האלוהים כפי שהוא מופיע בסיפור, מתקבלים שני סיפורי תורה מקבילים: האחד (שבו האל מכונה "אלוהים"), משויך לישראל, בשני, המשויך ליהודה, האל נקרא "יהוה" . "תורת התעודות" מצרפת שני מקורות נוספים, האחד כתב את ספר דברים השני כתב חלקים נכבדים מספר ויקרא. התנ"ך נשזר על ידי עורך אומן בתקופה מאוחרת יותר (כנראה שיבת ציון) לכדי יצירה אחודה. הגרסאות השונות שופכות אור על מאבקים שהתנהלו בין יהודה לישראל והתבטאו בלגטימציה ודה-לגטימציה של אנשים ואלמנטים דתיים שונים. לדוגמה, עגל הזהב, אשר על פי מסורת יהודה נחשב לשיקוץ בעוד שעל פי מסורת ישראל נחשב כדרך לגיטימית לעבודת האל, סמל לאל ולא האל עצמו.על פי גישה זאת ניתן לראות שתי מסורות להרג גוליית: האחת של יהודה ולפיה הרג דוד את גליית. השניה, של ישראל, ולפיה אלחנן בן יערי ולא דוד הוא זה שהרג את גליית. הסבר אחר (ולדעתי מכיל יותר) רואה בסיפור דוד וגלית מעשה גבורה אשר מיוחס לדוד. כאשר למעשה הוא הטלאה של מספר מיתוסי גבורה קדומים יותר המיוחסים לגיבורי דוד. פרק כ"א בשמואל ב' מספר על ארבעת ילדי הרפה שגוליית היה אחד מהם (יש המזהים רפה עם "רפאים", תושבי הארץ הקדומים הענקים, ("כי רק עוג מלך הבשן נשאר מיתר הרפאים")): 1) "... אשר בילידי הרפה ומשקל קינו שלש מאות משקל נחשת והוא חגור חדשה ויאמר להכות את-דוד. ויעזר-לו אבישי בן-צרויה ויך את-הפלשתי וימיתהו" 2) "אז הכה סבכי החשתי את-סף אשר בילדי הרפה"3) "ויך אלחנן בן-יערי ארגים בית הלחמי את גלית הגתי ועץ חניתו כמנור ארגים"4) "ותהי-עוד מלחמה בגת ויהי איש מדין ואצבעת ידיו ואצבעות רגליו שש ושש עשרים וארבע מספר וגם-הוא ילד להרפה. ויחרף את-ישראל ויכהו יהונתן בן-שמעי אחי דוד. את-ארבעת אלה ילדו להרפה בגת ויפלו ביד-דוד וביד עבדיו."הרמז להטלאה הוא דמות גוליית על פי סיפור דוד וגליית אשר מוכלל משלושה מתוך ארבעת ילדי הרפה: שריונו הכבד כמו הראשון, עץ חניתו כמנור אורגים כמו גולית כאן, וגם הוא כילד הרביעי מחרף את ישראל ואלוהי ישראל. והפסוק המסיים הוא "ויפלו ביד דוד וביד עבדיו"עכשיו לפארק ...

Rafi
הודעות: 2123
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

ויחזק דויד

הודעהעל ידי Rafi » 25 ינואר 2009 20:30

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote><BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> ולאבנר אין מושג.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>מה חדש?כשהבן שלך זה רפי איך יהיה לך מושג?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>בן דויד - לטיפולך!


חזור אל “פורום ריצות הטיול של קובי”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים