לרוץ מרתון בלי לרוץ

זהו המקום לכל החולמים והמבצעים, הרוצים לרוץ מרתון בפחות מ-3:00 שעות.
החל מקביעת מקום הארוע, דרך תוכניות האימונים, החוויות והאחווה ועד לביצוע המשימה. כולם מוזמנים לתרום ולהצטרף (גם רצים שרוצים להתקרב ליעד).
urid
הודעות: 165
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

לרוץ מרתון בלי לרוץ

הודעהעל ידי urid » 12 יוני 2008 12:13

שתי נקודות שאני רוצה להעלות בנושא:1. באימוני הליבה - ריצה בקצב סף\קצב מרתון הם לא אימוני מהירות, והם חשובים יותר (לדעתי) בהכנה למרתון.2. בשביל לרוץ מרתון טוב, צריך לרוץ. זה יפה להביא את ירון כהן בתור דוגמא אבל:א. ירון כהן רץ מאוד מוכשר ומנוסה והקילומטרז' שלו בריצה כשהוא משלב הרבה קרוס-טריינינג עדיין גבוה כמו הקילומטרז' של חנן כשהוא רק רץ.ב. ירון כהן רץ את ח"מ בית-שאן ב-20 ש' בערך יותר מהר מגולן ונחשון, כך שאני לא בטוח שאפשר להגיד שההכנה שלו למרתון הייתה מיטבית.לסיכום, אפשר להתכונן למרתון עם 3 ריצות בשבוע. כדאי גם להתכונן לכך שהתוצאה לא תהיה טובה כמו זו שהיית מסיג עם 5-6 אימוני ריצה בשבוע.

רובי
הודעות: 1436
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

לרוץ מרתון בלי לרוץ

הודעהעל ידי רובי » 12 יוני 2008 18:09

הערה:בחלק ניכר מהתקופה שבה קבעתי את התוצאות היותר טובות שלי, 1993-1996, האימונים שלי כללו לרוב לא יותר מ 100K ריצה שבועיים כמו גם 150-200K על אופניים (כשמחצית מזה נעשתה ברכיבה של יום שבת וכל השאר התפזרו על אימוני בוקר במהלך השבוע).כנראה שדרך נכונה אחת לשלב קרוס טריינינג זה לתת להם להחליף את "אימוני הג'אנק", אותם אימוני ריצה שעל פניו אין בהם תכלית מיוחדת מעבר להגדלת הנפח. תחרויות המטרה שלי באותה תקופה היו לחצי מרתון ו 10K. התנסתי גם בריצות מרתון "כדרך אגב".אפרופו "דרך אגב" - כך גם הייתה ריצת המרתון של ירון בטבריה האחרון. לכן קשה לשפוט את התוצאה שלו ולהעמיד אותה מול התוצאות שלו בחצי מרתון ו 10K שכפי שאורי דרש אמר הם ברמה מעל.לדעתי ירון יכול היה להרכיב תוכנית שכוללת קרוס טריינינג שתתאים לו יותר כהכנה למרתון. אני יודע שככלל הוא כרגע לא מכוון למרחק הזה (בגילו המוקדם אולי זה יהיה נכון יותר בשבילו להרשם לתואר נוסף בטכניון ולשפר את שיאי הטכניון לריצות בינוניות שהוא קבע לפני כ 20 שנה ...אני משוכנע שהוא מסוגל לזה).

Rafi
הודעות: 2123
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

לרוץ מרתון בלי לרוץ

הודעהעל ידי Rafi » 13 יוני 2008 09:20

רובי,מהתרשמותי, מקריאה בפורומים השונים, הקילומטרז' השבועי צריך לעלות עם הגיל, על-מנת להגיע לתוצאות. אובדן המהירות והגמישות הבא עם הגיל מחייב כנראה "פיצוי" כלשהו באמצעות הגדלה זו.לדעתי, האימונים שלך בתקופת השיא שקולים ללפחות 150 ק"מ שבועי.

רובי
הודעות: 1436
הצטרף: 01 ינואר 1970 03:00
מיקום: Israel
יצירת קשר:

לרוץ מרתון בלי לרוץ

הודעהעל ידי רובי » 13 יוני 2008 09:46

בעיה רפימה שאתה אומר זה שככל שהגוף מזדקן יותר, וככל שהזמן הפנוי מתמעט, ככה צריך לאמץ יותר את הגוף ולפנות יותר זמן לאימוני הריצה.


חזור אל “SUB 3:00”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים